Výroba
Po dlouhém a usilovném vývoji byl v prosinci roku 1967 konečně dokončen první prototyp Concordu, označený 001 a následně představen veřejnosti.První let byl ale z technických příčin zpožděn a konal se až 2. března 1969.Do pilotní kabiny usedl zkušební pilot André Turcat, který s ním byl ve vzduchu celých 42 minut.Druhý Concorde byl poskytnut pro rozbor zkušebních letů a 1. října 1969 se s pilotem Brianem Trubshawem stal druhým dopravním letadlem, jež překonalo rychlost zvuku.První místo totiž drží sovětský Tupolev Tu-144 zvaný Konkordski. Vývoj Concordu pokračoval až do roku 1974.
Letecké společnosti Air France a British Airways objednaly celkem devět letadel. První dva dodané kousky byly stále ještě vývojové. Třetí už sériově vyráběný letoun poprvé vzlétl 31. ledna 1975. Těchto sériově vyrobených letounů bylo celkem čtrnáct.
Concorde byl velkou reklamou pro mezinárodní leteckou spolupráci, avšak byl velice hlučný. Nejenže díky hlasitým motorům byly problémy získat oprávnění k přistání na různých letištích, ale také se při přechodu na nadzvukovou rychlost ozve hlasitá rána. Američtí ochránci přírody protestovali proti hlučným motorům a navíc v té době udeřila ropná krize, což mělo za následek zrušení předběžných objednávek 70 letounů více než dvanácti leteckým společnostem.
Výroba Concordu, jemuž říkalo "král vzduchu" byla ukončena v roce 1979.V provozu byly tyto stroje až do roku 2003 kdy byl z bezpečnostních důvodů provoz Concordů ukončen.Důvodem byla tragická havárie letounu v roce 2000.O ní a o ukončení provozu Concordů se dočtete více v kapitole "Konec Concordu".
Rekordy
Od 15. do 17.srpna 1995 se Concordu podařil nejrychlejší let okolo světa za 31 hodin, 27 minut a 49 sekund. Měřil se přitom celkový čas, od startu v Paříži až po opětovné přistání v Paříži včetně všech mezipřistání.7. února 1996 Concorde British Airways přeletěl trasu New York – Londýn za 2 hodiny, 52 minut a 59 sekund. Toto je dodnes rekord pro nejrychlejší přelet přes Atlantik v civilním letadle.